Nog 2 (vreemde) dagen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Sanne en Marije - WaarBenJij.nu Nog 2 (vreemde) dagen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Sanne en Marije - WaarBenJij.nu

Nog 2 (vreemde) dagen

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Sanne en Marije

21 Januari 2017 | Nederland, Nederland

Nog 2 (vreemde) dagen..

Eindelijk is het dan bijna zo ver! Na maanden van hard werken en regelen, is vandaag de één na laatste dag in Nederland. De koffers zijn grotendeels gepakt, de zomerkleding is tevoorschijn gehaald (heerlijk!) en het afscheid nemen is begonnen. We zijn allebei al verrast door vriendinnen en/of huisgenoten met een georganiseerd afscheid(sfeest) en komend weekend wordt er afscheid genomen van de rest van onze families en vrienden.
De komende dagen zijn vreemd. We lopen nog met dikke jassen en sjaals, maar pakken tegelijkertijd onze zomerkleding in. We nemen afscheid van mensen om ons heen, maar beseffen nog niet zo goed wat er staat te gebeuren komende maandag. We zeggen al lange tijd tegen elkaar dat we er zoveel zin in hebben, maar dat het ook heel spannend is! We zijn er al zo lang mee bezig en nu gaat het echt gebeuren :)

Na een aantal maanden van plannen staat komende maandag, 23 januari, onze reis gepland naar Mbeya in Tanzania. Maandag om 12.20 uur gaan wij de lucht in en op dinsdag 24 januari landen wij om 15.45 uur (13.45 Nederlandse tijd, wij lopen straks 2 uur voor) in Mbeya. Onderweg stoppen wij 2 uurtjes in Istanbul en 12 uur in Dar es Salaam (hoofdstad van Tanzania), waar wij in een hotel gaan verblijven. De planning is dat wij op 1 mei weer landen op Schiphol in Amsterdam.
De reis op de heenweg is wel spannend! Het is een ontzettend lange vlucht en wij hebben beiden nog nooit zo lang gevlogen. We hebben geen idee hoe alles werkt op de niet-westerse vliegvelden (wel veel verhalen gehoord) en het blijft nog even spannend of de immigratiedienst in Tanzania ons visum accepteert.

Afgelopen maanden zijn wij erg druk geweest met verschillende dingen. Allereerst met het onderzoek zelf. We hebben veel heen en weer gemaild met mensen in Tanzania om het thema van ons onderzoek vast te stellen (dramatherapie bij traumaverwerking bij kinderen). Ook hebben we verblijfplaatsen geregeld en alvast globaal wat dingen besproken die we willen gaan doen naast ons onderzoek. We willen op safari in een wildpark niet ver bij Mbeya vandaan en de natuur rondom Mbeya is verder ook prachtig. De laatste week dat wij in Tanzania zijn, hopen wij vakantie te vieren op het prachtige (toeristische) eiland Zanzibar. Het wordt een fantastische reis, waarin wij blijvende herinneringen gaan maken!

We krijgen veel vragen van mensen om ons heen of we daar wel wifi hebben, of we daar kunnen douchen of dat we een duik moeten nemen in de plaatselijke rivier, wat we daar gaan eten, hoe warm het is enzovoorts. Op veel vragen weten wij nog niet echt antwoord. We hebben veel gemaild met mensen in Tanzania, dus er is 'iets' qua internet. Het is daar sowieso warm, hoe warm weten we niet. We komen hier op terug als we er zijn ;)

We gaan iedereen hier in Nederland uiteraard wel missen! Het is allemaal een beetje vreemd, maar zeker wel leuk.
Lieve allemaal, wij gaan een fantastische tijd tegemoet en hopen dat jullie het hier in Nederland ook goed blijven hebben. Be safe!

Baraka,
Sanne en Marije

• 21 Januari 2017 - 14:49

Tante Lies:

Dat gaat een fantastische periode worden hoor, daar in Tanzania, daar ben ik van overtuigd.
    Maak er wat , een goede heenreis en we gaan je volgen hoor dames.
    De Wachter Sions sluimert niet.....

• 21 Januari 2017 - 16:35

Lianne:

Heerlijk meiden. Ik hoop jullie lekker te volgen hoor (: xxxx

• 21 Januari 2017 - 20:25

Tante Diane:

Spannend allemaal hoor dames! Wij wensen jullie een goede reis en een gezegend verblijf daar in Verwegistan! Zullen jullie een beetje lief zijn? ;) Fijn dat we zo een beetje op de hoogte gehouden kunnen worden..!