FEEST! - Reisverslag uit Mbeya, Tanzania van Sanne en Marije - WaarBenJij.nu FEEST! - Reisverslag uit Mbeya, Tanzania van Sanne en Marije - WaarBenJij.nu

FEEST!

Door: Sanne en Marije

Blijf op de hoogte en volg Sanne en Marije

23 Februari 2017 | Tanzania, Mbeya

Het is feest in Tanzania!! Waarom? Meerdere redenen:

- Marije is gisteren 21 jaar geworden!
- Ons plan van aanpak is vanmorgen ingeleverd en we gaan nu wachten op een beoordeling (reuze spannend!).
- Vandaag is dag 31 buiten Nederland en dag 30 in Tanzania.
- Het regent al een aantal dagen, wat heel goed is voor het land wat behoorlijk droog was.
- Tanzania is leuk :)

Het blog is een dagje later, maar dat komt omdat we gisteren heel de dag feest hebben gevierd en niet veel nuttigs hebben gedaan ;)

We hebben geen idee meer wat we vorige week donderdag hebben gedaan, maar waarschijnlijk aan ons plan van aanpak gewerkt. 's Avonds hadden we sowieso weer een hele fijne bijbelstudie!
Vrijdagochtend hebben we rustig aan gedaan en in de middag zijn we weer naar de kids geweest. We hadden met Sharmala wat eerder afgesproken om ons plan van aanpak te bespreken, maar Sharmala kwam ruim 1.5 uur te laat! Gelukkig waren er genoeg kinderen om ons te vermaken ;)

Zaterdag hebben wij een hele leuke dag gehad! Om 9 uur in de ochtend hadden we bij Sharmala afgesproken om verlate valentijnskoekjes en cakejes te bakken met een groepje meisjes. We waren uiteindelijk niet heel erg nodig, omdat alle mama's ook bleven.. We zijn uit lunchen geweest met Jacob en Albertine en onze nieuwe vriendin, Sarah, uit Amerika. Die middag zijn we met Sarah mee geweest naar haar huis. Het laatste stuk van deze reis hebben we gebruik gemaakt van een motor, hoe gaaf is dat! Met heerlijk weer en de wind in onze haren reden wij op een motor door een prachtig, Afrikaans landschap :) Puur genieten!
Het is heel leuk dat we hier steeds meer mensen leren kennen en dat we ook steeds vaker met hen afspreken!

Zondag was weer een rustige dag. Bij de kerk hebben we voor het eerst met Amelia gesproken. Amelia is een hele leuke, jonge vrouw die onze safari trip gaat regelen!!
Zondag was de dag waarop het na ruim een week van zon, droogte en warmte weer is gaan regenen. We hadden gehoord dat er erge droogte is veel delen van Tanzania. Het is nu het regenseizoen in Tanzania en in dat seizoen moet er net zoveel regen vallen als in Nederland in een heel jaar, flink wat dus! Het regenseizoen is van november-mei, maar er is nog niet 10% van de benodigde hoeveelheid regen gevallen.. Vanaf zondag is het een beetje blijven regenen, met af en toe een zonnetje, maar vaak toch wel donkere wolken en onweer. Het is niet ons favoriete weer, maar het is goed voor het land, dus we leggen ons er maar bij neer ;)

Maandag was geen hele boeiende dag: we hebben weer aan ons plan van aanpak gewerkt en zijn uit lunchen geweest met Harry, één van de bijbelvertalers. Maandagavond was een ontspannen filmavond!

Dinsdagochtend heeft Sanne de vloer in ons hele huis grondig schoongemaakt, omdat het best smerig was en onze schoonmaakster niet is op komen dagen. Een deurmat kennen ze hier niet (er ligt alleen buiten een soort matje, maar dat helpt niets) en dat zou nu met al die modder en blubber buiten toch wel heel handig zijn!
In de middag zijn we weer naar de kids geweest, waar we ons plan van aanpak nog een keer met Sharmala hebben besproken en waarin we een begin hebben gemaakt aan deel 2 van Narnia :)
Deze avond was oudjaarsavond, dus die hebben we relaxt doorgebracht.

Woensdag, gisteren, was Marije jarig!! Hoera, eindelijk echt volwassen ;) We hebben een hele gezellige dag gehad. We zijn naar een marktje geweest in een dorpje/gebied verderop en we hebben weer een tocht achterop een motor beleefd. Het marktje was heel leuk: het is een gigantische chaos met schreeuwende mensen, toeterende auto's en stinkende vissen, maar wel echt een hele leuke belevenis! We hebben op het marktje voor omgerekend 1 euro een cd gekocht met 10 dvd's er op, heel handig voor onze rustige avonden ;)
Gisterenavond zijn we uit eten geweest met Jacob en Albertine met hun kids en Sarah. Het was mega gezellig met deze leuke vrienden!

Vanmorgen is het alweer feest, want we hebben ons plan van aanpak ingeleverd!! Wat een heerlijk, maar toch ook wel spannend idee :) Vanavond is er weer fellowship: alle zendelingen en bijbelvertalers (inclusief kinderen) uit de omgeving komen samen voor een maaltijd en bijbelstudie, dit zijn ruim 30 mensen in totaal. Wij zijn ook uitgenodigd en we hebben er heel veel zin in :)

Doe allemaal voorzichtig in Nederland en tot volgende week!
Sanne en Marije

• 01 Maart 2017 - 12:05

JOKE:

WAT HEB IK WEER GENOTEN VAN JULLIE VERHALEN,KIJK UIT NAAR DE VOLGENDE.
    NOG HEEL VEEL PLEZIER